הופסק הביטוח הרפואי לפליטי אוקראינה; השגריר תוקף

נתי קאליש No Comments on הופסק הביטוח הרפואי לפליטי אוקראינה; השגריר תוקף

שגריר אוקראינה בישראל: מאוכזבים ומודאגים מההחלטה של ממשלת ישראל לבטל את ביטוח הבריאות לפליטים מאוקראינה. הרב משה אסמן רבה של אוקראינה: "מדינת ישראל חייבת להעניק סיוע הומניטרי לפליטים מהמלחמה באוקראינה ששוהים בארץ כפי שראוי לעשות בזמן מלחמה"

צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יבגן קורניצ'וק שגריר אוקראינה בישראל תוקף הבוקר (חמישי) בחריפות את החלטת ממשלת ישראל להפסיק את הביטוח הרפואי לפליטים אוקראינים בישראל.

"אנו מאוכזבים ומודאגים מאוד מההחלטה האחרונה של ממשלת ישראל לבטל את ביטוח הבריאות לפליטים מאוקראינה", כותב השגריר בהודעתו, "לא רק שממשלת ישראל מסרבת למכור לאוקראינה אמצעי הגנה מפני רצח אזרחינו על ידי הרוסים – כעת ישראל גם מפסיקה את הסיוע הרפואי לפליטים שברחו לישראל מאיום הרג אכזרי בידי הרוסים", כותב קורינצ'וק בהודעה החריפה שהוציא הבוקר.

השגריר האוקראיני קורא לממשלת ישראל לא להפנות גב למעשה הומניטרי בסיסי של דאגה לבריאות הפליטים האוקראינים. ומבקש משר האוצר – סמוטריץ' ושר הרווחה והבטחון החברתי מרגי לשנות את החלטתם וכמחווה של הומניזם לספק לפליטים אוקראינים את ההגנה הסוציאלית הבסיסית וביטוח הבריאות.

כזכור, אמש (רביעי) פורסם כי פליטים שהגיעו לישראל מאוקראינה מאז פרצה המלחמה נגד רוסיה לפני כשנה וחצי, לא יהיו זכאים לקבל שירותי בריאות – זאת בשל כך שפג תוקף הביטוח הרפואי.

עוד דווח כי משרד האוצר לא האריך לפי שעה את תוקף הביטוח הרפואי, מה שהוביל למחדל. במשרד הרווחה אושרו הפרטים ומסרו: "לצערנו, הממשלה לא האריכה את תקצוב הביטוח הרפואי ואנו קוראים למשרד האוצר ולמשרד ראש הממשלה לפתור את הסוגייה לאלתר".

יחד עם זאת, במספר בתי חולים כבר הוחלט לספק לפליטים האוקראינים את הטיפול הרפואי גם ללא מימון.

רבה הראשי של אוקראינה הרב משה ראובן אסמן התייחס אף הוא לידיעה וביקש ממשלת ישראל: "מדובר באירוע הומניטרי מהמעלה הראשונה, מדינת ישראל חייבת להעניק סיוע הומניטרי לפליטים מהמלחמה באוקראינה ששוהים בארץ כפי שראוי לעשות בזמן מלחמה, אין דבר יותר נחוץ ומוסרי מזה. אני מבקש בכל לשון של בקשה ממשרד האוצר, משרד ראש הממשלה ומכל הנוגעים בדבר לפתור את הסוגיה לאלתר".



0 תגובות